24.10.2018

Crasmanin ilmainen opas auttaa alkuun inbound-markkinoinnissa

Inboundin ytimessä on asiakkaan auttaminen ja tämän tarpeiden ymmärtäminen. Laadimme oppaan inbound-markkinoinnissa vauhtiin pääsemiseen.

Sähköinen viestintäkulttuuri on perusluonteeltaan vuorovaikutteista. Niinpä digimarkkinointikaan ei voi nykypäivänä luottaa siihen, että kuluttajien huomio saadaan herätettyä perinteisen yksisuuntaisen, julistavan ja kuluttajia massoina puhuttelevan mainonnan keinoin.

Markkinointialan vastaus digiajan murrokseen on inbound-markkinointi, jossa pyritään auttamaan asiakasta jo ennen ostotapahtumaa. Sen keskiössä ovat aina asiakkaan tarpeet ja myynti muistuttaa enemmän asiakaspalvelua kuin perinteistä myyntiä.  

Inbound-markkinointi voi äkkiseltään tuntua laajalta ja vaikeasti hahmotettavalta kokonaisuudelta. Asiakkaan kanssa vuoropuheluun hakeutuminen on ajatuksena yksinkertainen, mutta miten asiakkaat ihan oikeasti tavoitetaan ja kuinka heille voi myydä tuotteita tuputtamatta?

Muutos on ollut nopea ja raju, ja monella vanhoihin ja aiemmin toimineisiin konsteihin tottuneella voi hyvin mennä sormi suuhun, kun pitäisi yhtäkkiä opetella kuuntelemaan, keskustelemaan ja auttamaan asiakasta – ja vieläpä monessa eri kanavassa.  

Alkuun pääsee, kun ymmärtää, että inboundin ytimessä on asiakkaan auttaminen ja tämän lempeä ohjaaminen ostopolulla kohti ostopäätöstä.

Crasmanin ilmainen opas inbound-markkinointiin on suunnattu inbound-taivaltaan aloitteleville, mutta myös jo hieman pidemmällekin päässeille. 15-sivuinen oppaamme vastaa muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

  • Mitä on inbound-markkinointi?
  • Mitkä ovat asiakaspolun kolme vaihetta?
  • Millaisia vaiheita inbound-metodologiaan kuuluu ja miten niitä toteutetaan?
  • Millaisilla sisällöillä inbound-markkinointia toteutetaan ja miten käynnistää yrityksen oma sisällöntuotanto?
  • Kuinka käynnistää markkinointi sosiaalisessa mediassa ja koska kannattaa maksaa näkyvyydestä?
  • Mitä ovat ostajapersoonat ja asiakastiedon hallinta?
  • Kuinka markkinoinnin automaatio kytkeytyy inbound-markkinointiin?
  • Kuinka vaalia olemassaolevia asiakassuhteita laadukkaalla sisällöllä?

Käytännön neuvojen lisäksi opas sisältää kattavan inbound-sanaston, jonka avulla erikoisemmatkin lyhenteet ja termit tulevat pian tutuiksi.

Lataa inbound-opas

Inbound Sisältöstrategia Markkinointi Digitalisaatio