3.1.2018

6 ilmaista tai edullista työkalua, joilla kasvattaa digitaalista liiketoimintaa vuonna 2018

Keräsimme listaan kuusi edullista tai ilmaista, mutta silti hyödyllistä työkalua. Näiden työkalujen avulla voit virittää digitaalisen myyntikoneistosi entistä parempaan kuntoon.

Listassa on varmasti jotain tuttuja työkaluja, mutta ehkä myös jokin uusi työkalu. Käytämme suosittelemiamme työkaluja itse tai ne ovat asiakkaidemme käytössä. Toivottavasti tästä listasta on hyötyä myös sinulle!

HubSpot CRM & Sales

HubSpot tarjoaa maksuttoman ja laadukkaan CRM:n, joka mahdollistaa asiakastiedon keräämisen yhteen paikkaan. Saat luotua asiakaskohtaisia ja yrityskohtaisia profiileita, joiden aikajanoilta näet tiedot asiakkaan kanssa vaihdetuista viesteistä ja asiakkaan historiasta. Jos mukaan on yhdistetty vielä HubSpot marketing -toiminnallisuus, voit seurata, mitä kaikkea asiakas on tehnyt sivuillasi ja mistä hän on päätynyt sivustollesi.

HubSpotin CRM:n avulla pysyt perillä siitä, mistä asiakkaan kanssa on juteltu ja mitä hän on tehnyt. Tämä mahdollistaa ajankohtaisen ja yksilöllisen viestinnän, jonka ansiosta voit tehostaa myyntiä. 

React and Share

React and Share sisältää kiinnostusta ja sisällön laatua mittaavat nappulat, joiden avulla lukijakunta voi antaa suoraa palautetta yrityksellenne.

React and Share antaa asiakkaille mahdollisuuden välittää mielipiteitään yrityksenne sisällöstä ja sopii mainiosti Inbound-markkinoinnin tehokkuuden mittaamiseen. Voitte kehittää lisääntyneen palautteen pohjalta markkinointianne ja viestintäänne. Lisäksi React and Share kannustaa lukijoita jakamaan sisältöä enemmän sosiaalisessa mediassa, mikä voi kasvattaa tavoitettujen ihmisten määrää.

Google Analytics

Google Analytics (GA) pitäisi olla tässä vaiheessa melkein jokaisen verkkosivuston vakiovaruste. Sen avulla verkkosivuston hallinnoija saa monenlaisia tietoja sivuston kävijöistä. Millä sivuilla he ovat käyneet, mistä he ovat tulleet ja minkä ikäisiä he suunnilleen ovat?

GA:n tarjoama tieto auttaa verkkosivuston kehittämisessä. Tiedät tämän tiedon ansiosta, millä sivuilla kävijäsi viettävät aikaa ja mistä kanavista sivustollesi tulee eniten kävijöitä.

Hotjar

Hotjar on erinomainen täydentäjä Google Analyticsille. Hotjar tarjoaa enemmän laadullista informaatiota kuin Google Analytics, joka antaa enemmän määrällistä informaatiota. Hotjarin eri lämpökarttojen avulla näet, mihin asti sivuston kävijät ovat sisältöä selanneet ja mitä he ovat klikanneet.

Käytettävyyden parantamiseen Hotjar on todella hyödyllinen. Hotjar näyttää, mikä toimii, mutta myös paljastaa, mikä ei toimi. Tämä mahdollistaa oikeaan dataan perustuvan kehittämisen.

Mailchimp

Mailchimp on monen ensimmäinen valinta sähköpostimarkkinoinnin työkaluksi. Mailchimp mahdollistaa listojen keräämisen ja sähköpostien lähettämisen perinteistä sähköpostiohjelmaa paljon suuremmille yleisöille. Mailchimp sisältää nykyään maksutta myös kehittyneempiä ominaisuuksia, kuten A/B-testausta ja lähetysten automatisointia.

Mailchimp on tehokas sähköpostipalvelu, joka toimii monen kokoisille yrityksille. Hinnoittelu alkaa maksuttomasta versiosta ja kasvaa käytön kasvaessa.

Drift

Drift on chat-palvelu verkkosivuille. Drift on helppo asentaa ja antaa sinulle mahdollisuuden keskustella tulevien asiakkaiden kanssa tai vastailla nykyisten asiakkaiden kysymyksiin. Ulkoasu on moderni ja värit saa vaihdettua yrityksen brändin mukaisiksi.

Driftillä on ilmainen versio, jolla pääsee kokeilemaan, toimisiko online chat yrityksesi verkkosivuilla.

Bonus: Siteimprove

Siteimprove on äärimmäisen hyödyllinen työkalu verkkosivuston laadun kartoittamiseen. Suosittelemme tutustumaan, vaikka hinnoittelultaan kyseessä ei olekkaan niin edullinen työkalu.